2018. május 5., szombat

On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?





Fülszöveg: 

Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt.
Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant.
Bele lehet zúgni valaki állába?
Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai.
Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van, két világ akarja holtan látni.
Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag?
Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását.
De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?
 
***
És már el is startolt a Mini Könyvklub 10. fordulója, ezúttal teljesen vegyes zsánerű regényeket fogunk olvasni négy hónapon keresztül, melyekből az első, májusi,  ez az ifjúsági fantasy lett. 
 
Hát engem ez a cím meg a piros pötty teljesen bevitt a nádasba (nincs is ilyen szólás? :S), egy habos-babos kis romantikus történetre számítottam és már előre féltem, hogy mennyire rossz lesz. Ehhez képest egy nagyon is ötletes, humoros, érdekes fantasy volt és tényleg örülök, hogy elolvastam. 
 
A világépítés teljesen rendben volt, igaz, nem sokat tudtunk meg a mágikus világról, de pont annyit, amennyi a történet megértéséhez elég. A sűrűje úgyis Budapesten játszódott, a Wekerle telepen, a 4-es metró alagútjaiban és a Millenárison. Azért jót mosolyogtam On Sai kis lokálpatrióta beszúrásain, amikor arról ír, hogy Budapesten lehet kitermelni a legnagyobb szellemi potenciált a világon, meg a Köszönjük Magyarok! - emlékmű a könyv végén. :) 

A karakterek is jól ki lettek dolgozva. A romantikus szál nem volt zavaró, inkább vicces , ahogy Mia Anne és Kósza rá-rácsodálkoztak egymás világára és gondolkodásmódjára. Amon is jópofa volt, bár ettől az Asperger-szindrómától már kezd kicsit herótom lenni. Egy ideje már boldog-boldogtalan beletesz egy Aspergeres szereplőt valamelyik könyvébe (kapásból vagy ötöt fel tudnék sorolni amiket az elmúlt 1-2 évben olvastam), de egye fene, aranyos volt ez az apa-lánya dinamika is a könyvben és örülök hogy így a könyv vége felé kicsit közelebb kerültek egymáshoz. :)  

Őszintén szólva, hogy pontosan ez a fal,  a dólények, a világuralomra törő isten meg a mágiatörő dolog hogy kapcsolódnak össze az nekem nem teljesen tiszta, de valószínűleg figyelmetlenül olvastam a könyvet, elkalandozhattam a  magyarázatoknál, mindenesetre így is szórakoztató volt. A végső nagy ütközet nekem kicsit összecsapott volt. 

A könyv vége is keserű utóízt hagyott a számban mert bár Mia Anne megkapta a giccsbe hajló happy endjét, a lovagok és a mágusok örökre itt ragadtak egy olyan világban, ami csak nevet rajtuk és ahol nem lesznek teljesen boldogok. 

Szóval tetszett; egész jól megfért együtt a gimis dráma, a fantasy, a sci-fi elemek, a világmegmentés és a romantika. 

Pontszám: 4/5
 
 
 
 
 


1 megjegyzés:

  1. szerintem nem olvastad figyelmetlenül, mert én se értettem az összefüggéseket, különösen az isten kapcsán, hogy az mégis mitől kelt most életre, meg hol is volt eddig, stb. Pedig én úgy érzem, elég figyelmesen olvastam. Nekem az se világos, hogy a lovagok miért rekedtek itt a Földön. Kósza miatt, mert ő nem mehetett vissza?

    VálaszTörlés

Nina George: Levendulaszoba

Fülszöveg:  A ​párizsi könyvkereskedő, Jean Perdu számára a regény olyan, mint a gyógyszer. Pontosan tudja, hogy milyen könyvre van...